Wednesday, August 13, 2014

VITA E COMPLEX SHAKLEE

VITA E COMLEX SHAKLEE terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].
 
Vitamin E sahaja TIDAK SEMPURNA TANPA SELENIUM.
 
 
Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
 
Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.
 
Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.
 
Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada LABEL botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.
 
INFO PENTING, bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala label 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia.

 

SUMBER VITAMIN E

 
Vitamin E boleh didapati daripada sumber makanan berikut:
 
Minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian dan semua bijirin. Vitamin E juga boleh juga didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung,  telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ, kacang soya, ubi kentang, selada air dan gandum. 


MENGAPA PERLU MEMILIH SUMBER ASLI ?

Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan akan menyebabkan toksik kemudian hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.
 
VITAMIN E BERTINDAK SEBAGAI

  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi
    Paling best, VITAMIN E telah ditambah dgn GRAPE SEED EXTRACT yg menambahkan lagi khasiatnya dan tahap powernya berbanding yg dulu.
 
KEBAIKAN GRAPE SEED EXTRACT DALAM VITAMIN E
 
 
Mengandungi anti oksidan yang membaiki peredaran darah dalam badan, menjadikan wajah berseri dan tidak kusam, secara tak langsung kulit bersih dari jerawat dan jeragat. 
 

Melambatkan proses penuaan. Jadi sesiapa yang amalkannya akan awet muda selepas makan Vitamin E ni secara berterusan. Kulit pun jadi flawless, berseri-seri dan shining. 

Mencegah pertumbuhan abnormal sel seperti kanser dan cysts. Ia bertindak dengan cara melancarkan saraf
 
Banyak benefit untuk wanita lepas bersalin yang menyusukan bayi serta mengurangkan bengkak susu jika diambil secara berterusan, puting yang luka akibat menyusu jugak akan recover dengan cepat. Dapat jugak mengurangkan stretch mark hodoh di perut.

Mengurangkan kesakitan bila PMS datang. Jadi bagus sangat2 untuk sesiapa yang mengalami PMS yang teruk.
 
Mengurangkan parut luka di kulit.
 
Bagus untuk jantung sebab Vitamin E ni mengembangkan pembuluh darah dan menghalang pembentukan darah beku dari berlaku.
 
Boleh meningkatkan pengeluaran air mani bagi lelaki dan ia juga dikenali sebagai "VITAMIN CINTA" sebab membantu masalah kedinginan diantara suami dan isteri.
 
 
Membantu masalah pigmentation kulit serta dapat mencerahkan kawasan areolar yang bertambah hitam jugak (bagi wanita lepas bersalin) 
 
Membantu dalam mendapatkan rambut yang cantik, sihat dan lebat. 
 
KEKURANGAN

Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :

Mudah radang dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi.
Penuaan kulit sebelum masa.
Rambut gugur
Anemia
 
MASKER VITAMIN E

 

 
Bagus tau, sebelum tidur .. ambil 1 biji Vitamin E, cucuk dgn jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak dan sapukan keseluruh muka nipis2

atau pada waktu pagi ..
 
sapu muka dgn plain yogurt dan biarkan selama 5-10min. Vitamin E boleh juga dicampur yogurt dan dgn sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Lepas dah kering bolehah terus basuh dgn pencuci muka. Anda akan rasa kulit lembut shj.
 

Testimoni pengguna/pengamal Vitamin E
Testimoni 1
 
Testimoni 2
 

 
Testimoni 3
 

Testimoni 4

 
 
 
Berminat untuk mendapatkan VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE, sila hubung saya
 

Nani Razak
SMS/wassapp/Wechet  :  0197995527
SID  :  1085689
COD Area  :  Skudai, UTM, Kangkar Pulai Johor Bahru
 


No comments:

Post a Comment